Koti, uskonto, isänmaa

31/7/2018
Sisäministeri Kai Mykkäsen mukaan mielenilmausten on oltava mahdollisia, mutta lentokoneessa pätevät tarkemmat säännöt kuin kadulla.

Sisäministeri Kai Mykkänen (kok) ei suoraan tuomitse vihreiden lainsäädäntösihteerin Aino Pennasen seisomaprotestia Finnairin lentokoneessa. Poliisi tutkii Pennasen tapausta liikenteen häirintänä.

– Suomessa poliisi tutkii rikoskynnyksen ylittymisen ja tuomioistuimet tarvittaessa päättävät asiasta. Sinänsä Suomessa mielenosoitus- ja ilmausoikeus on erittäin tärkeä perusarvo. On hyvä, että käydään avointa keskustelua myös turvapaikkakysymyksistä, IS:n Tanskasta lomalta tavoittama Mykkänen sanoo.

Lähde: IS

Petteri Orpo voisi alkaa miettiä Kai Mykkäselle sopivampia hommia. Minun ymmärtääkseni myös sisäministerin pitää noudattaa Suomen lakia.

Vai eikö?

1 kommentti          Bookkaa tämä

Pari sanaa lemmestä

31/7/2018

Pari sanaa Touko Aallolle ja Li Anderssonille.

Ensinnäkin. Näihin pakkopalautuksiin ei olisi koskaan jouduttu, jos Suomi ja Euroopan unionin maat noudattaisivat lakeja ja keskenään tehtyjä sopimuksia, eikä media ja teidän kaltaisenne populistipoliitikot kannustaisi ihmisiä kansalaistottelemattomuuteen.

Mistä päästäänkin kätevällä aasinsillalla itse asiaan.

Te vetoatte useasti argumenteissanne Natsi-Saksaan ja natseihin. Jos te tuntisitte hiemankin historiaa, niin ymmärtäisitte ehkä sen mekanismin, jolla natsit valtaan pääsivät. Se mekanismi oli väkivalta, se erilainen joka kohdistui pääasiassa infraan sekä viranomaisiin ja toki myös eri mieltä oleviin, heistä pääasiassa kommunisteihin.

Kun taas natsit olivat vallassa oli kyseessä totalitaarinen diktatuuri, jossa sielläkään ei tappaminen ollut lakien mukaan sallittua, mutta kansalaistottelemattomuutta katsottiin sormien läpi, koska ideologia ja sen hetkinen moraali oli tappamisen takana.

Kansalaistottelemattomuus oikeusvaltiossa, jollainen Suomi kaikkien epäkohtienkin jälkeen kuitenkin on, johtaa aina anarkiaan ja sitä kautta totalitarismiin.

Li Andersson. Tiedän, että olette anarkisti ja teillä on kytköksiä äärivasemmistoon.

Touko Aalto. Tiedän, että olette ollut kommunisti ja teidän ajattelussanne on edelleen siihen viittavia merkkejä.

Tiedän myös sen, että jos huutoäänestyksellä ajamanne moraalikäsitys pääsee valloilleen ja sen seurauksena on anarkia, te ette kuulu siihen joukkoon joka siinä tilanteessa selviytyy.

Te kuulutte siihen joukkoon joka on saanut kaiken tarjottimella ja kun elämä muuttuu selviytymistaisteluksi olette ensimmäisenä itkemässä oikeusvaltion perään.

Jari Petri Heino Facessa

0 kommenttia          Bookkaa tämä

Eiköhän päätetä?

31/7/2018

Sovitaanko Aino, Touko, Sameli, Livia ja Li, että pannaan koko juttu poikkeuksellisen rajun helteen ja lämpöuupumuksen piikkiin?

Meinaan mikäli ette aika pian lopeta valehtelua siitä, että laittomien turvapaikanhakijoiden palautusten vastustaminen on muka kaikkien suomalaisten sydämenasia, pimahtaa jonkun kirkkonummelaisen, tunnollisesti veronsa maksaneen ja siivosti eläneen Matti Einari Väätäisen päässä ja samoin kaikkien Matin kavereidenkin päässä ja he lähtevät kohti eduskuntataloa vaikka lehtiharavat aseinaan.

Täysin viattomien kansalaisten ivaaminen ja haukkuminen ja jopa nimittäminen pikkunatseiksi ja keskitysleirin työntekijöiksi on aikuisilta ihmisiltä jo niin keltaisenvihreää ripulisontaa, että nyt jos koskaan on suomalainenkin vaarassa suuttua.

Varsinkin kun oma suomalainen, luotettava laatumedia täysillä tätä ripulointia tukee. Alkaa olla tulikivenkatkuinen olo meillä tavallisilla taapertajilla kun Touko-messias partoineen kirjoittaa salamaniskulla kivitauluihin uudet kymmenen käskyä ja ympäriltä kuuluu vain ylistysvirttä tai vaikenemista.

Eiköhän päätetä, että ette enempää häpäise oikeita ihmisoikeustaistelijoita ja jätätte sirkustelun Sirkus Finlandialle.

Sanna Paasikivi Facessa

2 kommenttia          Bookkaa tämä

Onko vihapuhe kateissa?

31/7/2018

Ei ole.

Vasemmiston ja vihreiden vihapuhe ja vihateot eivät koskaan ole olleet kadoksissa. Leninin ja Stalinin punainen terrori levisi läpi planeetan ja suurinta tuhoa se teki Kiinassa, Kambodzassa ja Koreassa.

Suomessakin taistolaiset esiintyivät uhkaavine lauluineen uhkaamassa nimeltä mainiten porvareita, jotka saavat pian maksaa rikoksistaan. Nykyiset äärivasurit ovat tunnettuja mm. vuosittaisista Suomen itsenäispäivän väkivaltaisista vastustamistempauksistaan ja maahanmuuttovastaisten kansalaisten haastamisesta fyysiseen välienselvittelyyn.

Vuonna 2018 on tosiasia, että myös vihreät, puolueen puheenjohtaja Touko Aallon johdolla, sanoutuvat irti laillisesta yhteiskuntajärjestyksestä.

Suomi on sekaisin.

Ratkaisun on löydyttävä.

Ja mielellään varsin nopeasti.

0 kommenttia          Bookkaa tämä

35 858

31/7/2018

Heinäkuussa 2018 tässä blogissa syntyi uusi ennätys.

Vierailijoita oli heinäkuussa kaiken kaikkiaan 35 858 henkilöä - osa tietysti samoja.

Kävijöitä on ollut Euroopan unionin alueelta, Kiinasta, Intiasta, Saksasta, Sveitsistä, Venäjältä, Meksikosta, Brasiliasta, Unkarista, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Kolumbiasta, Ruotsista, Norjasta, Tanskasta, Tsekeistä, Tuvalusta, Italiasta, Espanjasta, Islannista, Portugalista, Serbiasta ja niin edelleen ja niin edelleen.

Määrä on huikea ja se vetää hiljaiseksi.

Ehkä jotain on tullut tehtyä oikein.

Nöyrät kiitokset.

1 kommentti          Bookkaa tämä

Touko Aalto

31/7/2018

Vihreiden puheenjohtaja Touko Aalto myöntää, että ”teko oli toki hyväksyttävän rajamailla”. Hän vetoaa kansainvälisen lain ja ihmisoikeuksien professori Martin Scheininiin.

– Hänen mukaansa on melkein kansalaisvelvollisuus puuttua asiaan, jos epäilee, että ihmisoikeuksia rikotaan. Jos omilla kasvoillaan nousee rauhanomaisesti seisomaan ja kärsii annetut sanktiot, kyse on hyväksyttävästä kansalaistottelemattomuudesta.

– Tärkeää on, että aihe saadaan näin keskusteluun. Suuri enemmistö on hiljaa, mutta tilanne muuttuu, kun muutama ihminen nousee vastaan. Asioilla ei ole suoraa yhteyttä, mutta natsi-Saksassakin kaikki toimet olivat laillisia, Aalto muistuttaa.

Lähde: IS

Näinköhän kokoomuksen Petteri Orpo, keskustan Juha Sipilä ja demareiden Antti Rinne nyt kieltäytyvät yhteistyöstä Touko Aallon kanssa?

Älkää unta nähkö!

Martin Scheinin on vanha kunnon taistolaiskommunisti, joka hyväksyy poliittisen väkivallan. Ilmankos Touko Aalto käyttää häntä esikuvanaan natsittelussaan.

0 kommenttia          Bookkaa tämä

Poliisi epäilee keskustataustaista Nuorisosäätiötä

31/7/2018

Poliisi epäilee keskustataustaisen Nuorisosäätiön vanhaa johtoa ainakin miljoonien eurojen hävittämisestä säätiön varallisuudesta, kertoo Helsingin Sanomat. Lehden mukaan säätiön tekemien epäedullisten kauppojen loppusumma saattaa paisua kymmeniin miljooniin euroihin riippuen siitä, millä hinnalla säätiö saa realisoitua kalliita ostoksiaan ja purettua sopimuksia.

Maksuvaikeuksiin ajautunut Nuorisosäätiö ilmoitti maanantaina, että se aloittaa omaisuutensa realisoinnit myymällä seitsemän asuintaloaan ja tonttivarallisuutta.
Poliisin pääepäiltyinä ovat nuorisosäätiön edellinen toimitusjohtaja Aki Haaro ja hallituksen puheenjohtaja Perttu Nousiainen, jotka joutuivat keväällä jättämään tehtävänsä lahjusepäilyjen vuoksi.

Molempien lähtöjen taustalla on Patentti- ja rekisterihallituksen (PRH) säätiövalvonnan kanta, jonka mukaan Haaro ja Nousiainen ovat saaneet yhtiöilleen satojentuhansien eurojen säätiölain vastaisen edun Nuorisäätiön yhteistyökumppanin Salpausselän Rakentajat oy:n kautta.

Poliisin epäilyjen mukaan Nuorisosäätiön varallisuutta on kiertänyt Nuorisosäätiön entiselle johdolle säätiön näkökulmasta epäedullisten kauppojen ja vuokrasopimusten avulla. Haaron ja Nousiaisen lisäksi epäiltyinä vyyhdissä on muitakin henkilöitä.

Poliisin epäilyjen mukaan Nuorisosäätiön varallisuutta on kiertänyt Nuorisosäätiön entiselle johdolle säätiön näkökulmasta epäedullisten kauppojen ja vuokrasopimusten avulla.

Helsingin Sanomat kirjoittaa, että tärkeä kysymys uudessa poliisitutkinnassa on se, onko rahaa siirtynyt jollakin tavalla keskustan poliitikoille tai itse puolueelle. Helsingin Sanomien tietojen mukaan merkkejä rahaliikenteestä Nuorisosäätiön ja keskustapuolueen välillä ei ole löytynyt.

Poliisitutkinnan mukaan säätiön entiset johtajat ovat hyötyneet Nuorisosäätiöstä henkilökohtaisesti mutta eivät ole hyödyttäneet toimillaan itse puoluetta.

Lähde: STT ja Helsingin Sanomat

0 kommenttia          Bookkaa tämä

Onko vihreät oikeusvaltioperiaatteeseen sitoutunut puolue?

30/7/2018

Vihreiden lainsäädäntösihteeri Aino Pennanen yritti sabotoida palautuslentoa. Puheenjohtaja Touko Aalto (vihr) osoitti toiminnalle tukensa. Puheenjohtaja Jussi Halla-aho kysyykin nyt, onko Touko Aallon johtama puolue sitoutunut oikeusvaltioperiaatteeseen.

Tiedotusvälineet uutisoivat tänään tapauksesta, jossa vihreiden eduskuntaryhmän lainsäädäntösihteerinä toimiva Aino Pennanen kieltäytyi Finnairin Berliiniin lähtevällä lennolla istumasta paikalleen ja kiinnittämästä turvavyötä. Syynä oli se, että koneen kyydissä oli poliisin saattama maasta poistettava henkilö. Pennanen vaati kyseisen henkilön poistamista koneesta.

Toimintamalli on kopioitu ulkomailta. Vastikään Ruotsissa opiskelija onnistui estämään kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneen henkilön maastapoistamisen vastaavalla niskuroinnilla. Pennasen vastarintayritys kuitenkin päättyi siihen, että poliisi poisti hänet lentokoneesta, ja lento lähti hiukan aikataulusta myöhässä.

Yksi keskeinen ongelma suomalaisessa ja eurooppalaisessa turvapaikkajärjestelmässä on se, että edes kielteisen päätöksen saaneita henkilöitä, jotka eivät ole turvapaikan tarpeessa, ei saada tehokkaasti poistettua maasta. Syitä tähän on useita, ja tämä tosiseikka ruokkii turvapaikkajärjestelmän hyväksikäyttöä. Tämä puolestaan syö koko järjestelmän uskottavuutta kansalaisten silmissä.

Oikeusvaltiossa viranomaiset tulkitsevat ja panevat täytäntöön eduskunnan säätämiä lakeja. On oikeusvaltion kannalta sietämätöntä, jos jotkin ryhmittymät nostavat itsensä lakien yläpuolelle ja katsovat oikeudekseen valita, mitä lakeja, viranomaispäätöksiä tai tuomioistuimen ratkaisuja ne kunnioittavat. Erityisen vaarallista on, jos vaikutusvaltaisessa asemassa olevat henkilöt syyllistyvät tällaisen mielivallan lietsomiseen.

Poliisi ja lentokapteeni toimivat kyseisessä tilanteessa juuri oikealla tavalla. Jos vihreät ovat sitä mieltä, että ketään ei saa poistaa maasta, heidän tulee pyrkiä muuttamaan lakeja, ei rikkomaan niitä.

Vihreiden puheenjohtaja Touko Aalto on ilmaissut tukensa Pennasen toiminnalle. Viranomaisten ja eduskunnan puhemiehen pitäisi vakavasti tutkia, ovatko vihreät parlamentaariseen vaikuttamiseen ja oikeusvaltioperiaatteeseen sitoutunut puolue vai ulkoparlamentaarista toimintaa harjoittava ja laittomuuteen kannustava vastarintaliike ja äärijärjestö.

Jussi Halla-aho
puheenjohtaja (ps)

Suomen Uutiset

6 kommenttia          Bookkaa tämä

Lähti kuin Aino lentokoneesta

30/7/2018

Sosiaalisessa mediassa on tänään tiistaina levinnyt vihreiden lainsäädäntösihteeri Aino Pennasen kuvaama video, jossa hänet poistetaan Finnairin koneesta. Pennasen mukaan hänet poistettiin, koska lentokapteeni ei suostunut hänen pyyntönsä olla nousemasta ilmaan pakkopalautettavan kanssa.

– Useampi poliisi vei minut koneesta ja maija kuljetti pois. Tämä, koska kapteeni ei suostunut pyyntööni olla nousemasta ilmaan palautettavan kanssa. Palautettava oli takarivissä useamman poliisin todella tiukasti pitelemänä ja vaikersi, pää painettuna penkin alle. Useampi ihminen kyseli tilanteesta ja joku huusi minua lopettamaan, koska hänellä on jatkolento. Lentokapteeni ei suostunut pyyntööni vaan kutsui poliisit viemään minut pois, koska en totellut henkilökunnan ohjeita istua, Pennanen kertoo Facebookissa.

– En tiedä mihin tätä ihmistä ollaan viemässä ja mitä hänelle nyt tapahtuu. Mutta tässä tilanteessa en kokenut muuta vaihtoehtoa kuin yrittää auttaa. Siinä en onnistunut, hän jatkaa.

Pennasen kuvaaman videon voi katsoa hänen Facebook-sivultaan ja tämän jutun lopusta.

Finnair vastaa tapahtumista syntyneeseen kohuun Twitter-tilillään. Muun muassa vasemmistoliiton ryhmäavustaja Mikko Aarnio kysyy, onko Finnairilla tai lentokapteeneilla velvollisuus osallistua pakkopalautusten toimeenpanoon. 

– Teemme yhteistyötä viranomaisten kanssa, ja lennoillamme kulkee viranomaispäätösten perusteella eri syistä saatettavia henkilöitä. Meillä yhtiönä tai yksittäisellä työntekijällämme ei ole riittäviä tietoja eikä osaamista arvioida palautusten perusteita, Finnairin sosiaalisen median tuottaja Manti Väätäinen-Pereira vastaa Twitterissä.

– Henkilökuntamme tehtävänä on huolehtia lentojen turvallisesta sujumisesta. Kapteeni tekee tilannearvion ja tekee päätöksen sen mukaisesti, aina tapauskohtaisesti, hän jatkaa.

Aino Pennanen sanoo toivovansa, että useampi ihminen jatkossa nousisi ylös vastaavassa tilanteessa ja että useampi lentokapteeni ja -yhtiö vastaavissa tilanteissa valitsisi toisin. 

– Suomen palautuspolitiikka ei ole tällä hetkellä kestävällä pohjalla: kokeneet juristit ovat jo pitkään viestineet, että turvapaikkamenettelyssä on vakavia puutteita, oikeusapu on romutettu ja suojelun saamisen kynnystä nostettu, Suomi palauttaa ihmisiä esimerkiksi Afganistaniin johon ei ihmisoikeusjärjestöjen mukaan pitäisi lähtökohtaisesti lähettää ketään. Nämä ovat niitä aikamme isoja ihmisoikeuskysymyksiä, joita koen että minulla on velvollisuus nostaa, sillä ketään ei pidä lähettää hengenvaaraan.

Lähde: US

Pennasen facebook-tili löytyy täältä.

Olen lainsäädäntösihteeri Pennasen kanssa täysin samaa mieltä. Suomen palautuspolitiikka ei todellakaan ole kestävällä pohjalla. Jokainen palautettava joutaisi maksaa palautuksensa itse.

Miettikääpä, jos joku perussuomalainen politiikko olisi hihhuloinut Finnairin koneessa. Koko media huutaisi asiasta kurkku suorana. Nyt HS:t, Ylet ja muut valemediat ovat vaienneet siitä, että lainsäädäntösihteeri Pennanen on vihreä. Julkisuuden paine saanee valemediat lopulta kertomaan totuuden. Ja huomenna valemedia vaikenee jo koko tapauksesta täydellisesti.

Joku on edelleenkin sitä mieltä, että Suomessa on luotettava ja tasapuolinen media.

Katin kontit!

Iltalehden (ja aika monen muunkin valemedian) kommenttiosiossa on aikamoista tekstiä. Huomatkaa, ettei Iltalehden artikkelissa kerrota sanallakaan sitä, että Pennanen on vihreiden lainsäädäntösihteeri. Valemediat muokkaavat lisäksi tekstejään jatkuvasti, joten tilanne elää. Seuratkaa itse, minä en enää viitsi. Tapaus on päivänselvä. Touko Aalto kantakoon vastuun tästä hölmöilystä.

Kaikkein tärkeintä on, että äänestätte eduskuntavaaleissa jotain muuta puoluetta kuin vihreitä. Minulla on hyvä ehdotus, jos ette tiedä, ketä äänestää.

Löytyy täältä.

2 kommenttia          Bookkaa tämä

Ruotsalainen grilli

30/7/2018

A. Metsäpalot

Yle 20.7.2018:

”Ruotsissa roihuaa parhaillaan yli 60 maastopaloa. Maan viranomaiset myöntävät jo, että suurimpia paloja ei kyetä sammuttamaan.”

B. Autopalot

Vuonna 2016 Ruotsissa oli yhteensä 3 800 autopaloa. Vuoden 2017 ennuste oli noin 8 000 palanutta autoa. Huima nousu yhden vuoden aikana. Tiedot perustuvat Ruotsin television (STV) uutisointiin.

C. Koulupalot

Ruotsi on maailman mitassa koulupalojen suurvalta. Saattaa olla ykkönen koko maailmassa.
Ruotsin koulupalojen kustannusten kerrotaan olevan vähintään 500 miljoonaa kruunua joka ainoa vuosi. Ruotsissa palaa keskimäärin 602:ssa koulussa vuosittain.
Se tarkoittaa, että Ruotsissa syttyy tulipalo 1,6 koulussa joka ainoa päivä. Ruotsin koulupaloista noin puolet (300/vuosi) on tahallisesti sytytettyjä eli tuhopolttoja. Suomessa koulupaloja on vuosittain noin sata, niistä noin 20–25 arvioidaan olevan tahallisesti sytytettyjä.

Tuhopolttojen suhteen koulut ovat Ruotsissa ja Suomessa melko erilaisessa tilanteessa. Siinä missä Suomessa toteutuu yksi tuhopoltto, tapahtuu Ruotsissa 12–15 tahallisesti sytytettyä koulupaloa.
Toisin sanottuna tämä tarkoittaa, että Ruotsissa käryää joka kuukausi keskimäärin 25:ssa koulussa tuhopolton seurauksena, kun Suomen vastaava luku on kaksi.

D. Entä mitä Ruotsissa aiotaan tehdä, jotta metsäpaloja ei syty lisää?

Iltalehti otsikoi 26.7.2018:

”Ruotsin ruokakaupat liittyvät metsäpalojen vastaiseen taisteluun - vetävät grillituotteet myynnistä”

Ruotsalaiset ovat siis menettäneet taitonsa grillata kesäaikana siten, että tulipaloja ei syty?

E. Nyt olisi kiinnostavaa tietää, mitä Ruotsissa aiotaan tehdä autopalojen ja koulupalojen suhteen?

Kielletäänkö koulut ja autot vai mietitäänkö hetki mistä lähtien auto- ja koulupalojen määrä on lähtenyt selkeään kasvusuuntaan?

F. Jos Ruotsin korrektit viranomaiset löytävät yhteneviä seikkoja erilaisiin paloihin liittyen, ryhdytäänkö toimeen vai jatketaanko korrektilla linjalla ja todetaan, että "vi gillar olika", tykkäämme erilaisista?

G. Aivan huippua ruotsalaista yhteiskuntaa rankalla kädellä koettelevassa tulipalojen melskeessä on se, että ensimmäisenä ovat apuun rientäneet puolalaiset.

Ja toisin kuin joissakin tiedotusvälineissä on annettu ymmärtää, puolalaiset eivät ole menneet Ruotsiin Euroopan unionin kehotuksesta tai pyynnöstä vaan aivan oma-aloitteisesti.

H. Viini ja herkkuja notkuvat pöydät eivät saa aivoja työskentelemään vauhdikkaasti. Tämä on todistettu EU:n taholta jo niin monta kertaa, että luulisi jääräpäisimmänkin EU-fanaatikon ymmärtävän, että unioni on aivan liian eripurainen, kallis ja raskas organisaatio kyetäkseen joustavaan ja notkeaan päätöksentekoon, kun jäsenvaltiot tarvitsevat apua tai jäsenvaltioiden kansalaisten turvallisuudesta (rajavalvonta, invaasio, terrorismi, terrorismin uhka, raiskausrikollisuus ja muu seksuaalirikollisuus) pitäisi kantaa vastuuta.

Isolla palkalla työskentely ei tee virkamiehestä tai poliitikosta hyvää toimijaa vaan omaa etuaan puolustavan nyhverön, joka ottaa jokaisen askeleen suojellakseen omaa asemaansa muiden eurokraattien joukossa ja silmissä.

I. Pienten yksiköiden vahva Eurooppa on parasta mitä on nähty toisen maailmansodan jälkeen. Miksi se asetelma piti tuhota EU-kyhäelmällä?

Siksikö, että poliitikot halusivat itselleen entistä enemmän valtaa, vaikka demokratiassa poliitikkojen pitäisi olla kansalaisten palvelijoita ja äänestäjiensä tahdon toteuttajia niiden puheiden nojalla, mitä poliitikot lausuvat ennen vaaleja?

EU on byrokratiansa ja hitautensa vuoksi hyvä pakopaikka poliitikolle, joka voi aina perustella ongelmien kasvun toteamalla, että en minä, mutta pojat ja tytöt.

Pienessä yksikössä kansalaiset kykenevät vaikuttamaan päätöksentekoon jouhevammin ja nopeammin. Samalla poliitikko saa ymmärryksen, että sanojen takana tulee seistä, jos mielii jatkaa seuraavalla kaudella.

Isossa yksikössä voi mitätönkin poliitikko näyttää hyvältä, jos hänen edustamansa koalitio saa jotain positiivista aikaan.

Pienessä yksikössä poliitikon on ihan itse oltava tekijä, ei perässähiihtäjä, kuten nykyään tapaa olla.

J. Maassa maan tavalla tai…on ihan hyvä periaate, joten miksi sitä ei noudateta ja vaadita lakien ja tapojen kunnioitusta vaan kannustetaan aivan toisin jatkamaan tulijan oman kulttuurin mukaista toimintaa, joka on ankarassa ristiriidassa läntisen maailman kulttuurin ja moraalin kanssa.

K. Sitä saa mitä tilaa, on myös käyttökelpoinen sanonta, joka on kristallisoitunut Ruotsissa ikävällä tavalla jo vuosien ajan.

Ruotsalaiset voivat jatkaa erilaisten diggaamista, mutta toivon mukaan suomalaiset viisastuvat hurjaa vauhtia, sillä ruotsalainen vi gillar olika –kulttuuri ei kuulu yhteenkään länsimaahan, joka ajattelee kansalaistensa parasta.

PS. En väitä, että uusruotsalaiset ovat maastopalojen takana, mutta sen tiedän, että tietyissä kulttuureissa tykätään pistää palamaan kaikkea mahdollista, kun ”tulee sellainen fiilis, että pitäis tehdä jotain nastaa” tai jos ”kapinoidaan niinku jotain vastaan”.

Heikki Porkka Face-seinällään

1 kommentti          Bookkaa tämä
Kuukausittain
Elokuu 2019 (38)
Heinäkuu 2019 (59)
Kesäkuu 2019 (56)
Toukokuu 2019 (62)
Huhtikuu 2019 (20)
Maaliskuu 2019 (77)
Helmikuu 2019 (64)
Tammikuu 2019 (117)
Joulukuu 2018 (157)
Marraskuu 2018 (109)
Lokakuu 2018 (87)
Syyskuu 2018 (114)
Elokuu 2018 (130)
Heinäkuu 2018 (131)
Kesäkuu 2018 (82)
Toukokuu 2018 (87)
Huhtikuu 2018 (51)
Maaliskuu 2018 (71)
Helmikuu 2018 (47)
Tammikuu 2018 (60)
Joulukuu 2017 (52)
Marraskuu 2017 (46)
Lokakuu 2017 (68)
Syyskuu 2017 (52)
Elokuu 2017 (60)
Heinäkuu 2017 (26)
Kesäkuu 2017 (55)
Toukokuu 2017 (26)
Huhtikuu 2017 (45)
Maaliskuu 2017 (42)
Helmikuu 2017 (25)
Tammikuu 2017 (42)
Joulukuu 2016 (38)
Marraskuu 2016 (19)
Lokakuu 2016 (44)
Syyskuu 2016 (48)
Elokuu 2016 (65)
Heinäkuu 2016 (29)
Kesäkuu 2016 (78)
Toukokuu 2016 (68)
Huhtikuu 2016 (42)
Maaliskuu 2016 (46)
Helmikuu 2016 (32)
Tammikuu 2016 (70)
Joulukuu 2015 (104)
Marraskuu 2015 (113)
Lokakuu 2015 (113)
Syyskuu 2015 (148)
Elokuu 2015 (85)
Heinäkuu 2015 (68)
Kesäkuu 2015 (77)
Toukokuu 2015 (60)
Huhtikuu 2015 (53)
Maaliskuu 2015 (86)
Helmikuu 2015 (82)
Tammikuu 2015 (79)
Joulukuu 2014 (82)
Marraskuu 2014 (71)
Lokakuu 2014 (70)
Syyskuu 2014 (58)
Elokuu 2014 (63)
Heinäkuu 2014 (47)
Kesäkuu 2014 (38)
Toukokuu 2014 (83)
Huhtikuu 2014 (62)
Maaliskuu 2014 (66)
Helmikuu 2014 (52)
Tammikuu 2014 (47)
Joulukuu 2013 (46)
Marraskuu 2013 (55)
Lokakuu 2013 (71)
Syyskuu 2013 (78)
Elokuu 2013 (92)
Heinäkuu 2013 (93)
Kesäkuu 2013 (58)
Toukokuu 2013 (60)
Huhtikuu 2013 (45)
Maaliskuu 2013 (36)
Helmikuu 2013 (36)
Tammikuu 2013 (34)
Joulukuu 2012 (32)
Marraskuu 2012 (43)
Lokakuu 2012 (58)
Syyskuu 2012 (65)
Elokuu 2012 (62)
Heinäkuu 2012 (60)
Kesäkuu 2012 (63)
Toukokuu 2012 (69)
Huhtikuu 2012 (57)
Maaliskuu 2012 (72)
Helmikuu 2012 (67)
Tammikuu 2012 (42)
Joulukuu 2011 (37)
Marraskuu 2011 (24)
Lokakuu 2011 (61)
Syyskuu 2011 (87)
Elokuu 2011 (71)
Heinäkuu 2011 (42)
Kesäkuu 2011 (57)
Toukokuu 2011 (77)
Huhtikuu 2011 (53)
Maaliskuu 2011 (68)
Helmikuu 2011 (40)
Tammikuu 2011 (17)
Joulukuu 2010 (24)
Marraskuu 2010 (46)
Lokakuu 2010 (14)
Syyskuu 2010 (19)
Elokuu 2010 (35)
Heinäkuu 2010 (32)
Kesäkuu 2010 (35)
Toukokuu 2010 (44)
Huhtikuu 2010 (31)
Maaliskuu 2010 (57)
Helmikuu 2010 (41)
Tammikuu 2010 (29)
Joulukuu 2009 (24)
Marraskuu 2009 (23)
Lokakuu 2009 (26)
Syyskuu 2009 (29)
Elokuu 2009 (33)
Heinäkuu 2009 (35)
Kesäkuu 2009 (40)
Toukokuu 2009 (35)
Huhtikuu 2009 (24)
Maaliskuu 2009 (45)
Helmikuu 2009 (46)
Tammikuu 2009 (25)
Joulukuu 2008 (13)
Copyright © Tapioarjo.com